داعش نیوز

ساخت وبلاگ

منابع خبری روز چهارشنبه از وقوع دو انفجار در جنوب و شمال بغداد خبر دادند که بر اثر این انفجارها چهار نفر کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش “داعش نیوز” ,  انفجار بمبی در منطقه سبع البور واقع در شمال بغداد دو کشته و ۹ زخمی برجای گذاشته است.

همچنین انفجار دیگری در منطقه مدائن بغداد روی داده است که در این انفجار نیز دو غیر نظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

روز گذشته نیز در پی وقوع انفجاری در منطقه دوره واقع در جنوب بغداد دستکم دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

بغداد در هفته های اخیر شاهد انفجارهای خونبار بوده است که بر اثر آن ده ها تن از شهروندان این کشور کشته یا زخمی شده اند.

گروهک تروریستی- تکفیری داعش برای جبران شکست های خود در میدان های جنگ و به تلافی از دست دادن بسیاری از مناطق تحت کنترلش٬ به انفجارهای انتحاری و هدف قرار دادن غیر نظامیان و مردم بی دفاع روی آورده است.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:40

به گزارش “داعش نیوز” , تروریست‌های داعش فیلمی از اعدام دو نفر که به جاسوسی متهم شده‌اند، منتشر کرد و در این ویدئو دو عضو داعش از عامل حمله نیس که شامگاه ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) به کشته شدن ۸۴ نفر منجر شد، استقبال می کنند.

این دو عضو داعش به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه‌های داعش معتقد است این ویدیو در استان نینوا در شمال عراق ، ضبط شده است. در جریان تهدید فرانسه به انجام حملات تروریستی بیشتر، این دو عضو داعش، سر دو مردی را که به جاسوسی برای فرانسه علیه داعش متهم شده‌اند، از بدن جدا می‌کنند.
یکی از دو تروریست حاضر در این ویدئو خطاب به رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه به زبان فرانسوی تهدید می کند حملات را تشدید خواهند کرد.

داعش روز شنبه مسئولیت حمله نیس را به عهده گرفته و تاکید کرده بود این حمله در پاسخ به درخواست های داعش برای هدف گرفتن کشورهایی که در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه شرکت دارند، انجام گرفته است. فرانسه در این ائتلاف که به فرماندهی آمریکا مواضع داعش را بمباران می کند، شرکت دارد.

به اعتقاد کارشناسان به نظر نمی رسد داعش حملات اخیر در فرانسه یا آلمان را مستقیما سازماندهی کرده باشد؛ اما ممکن است عاملان این حملات را تحریک کرده و در صدد برآمده است با به عهده گرفتن مسئولیت آنها تصویر هولناک خود را تشدید کند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:40

به گزارش “داعش نیوز” , حملات تروریستی اخیر داعش از نسل جدیدی از تروریست‌هایی که این گروهک برای اجرای حملات انتحاری خود به خدمت می‌گیرد، پرده برداشت.

این افراد شامل معتادین، جنایتکاران، فاحشه‌ها و همجنس گرایانی است که نام آنها در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب دستگاه امنیتی یا مظنونین به تروریسم نیست.

وزارت کشور عربستان نیز عامل اجرای حمله تروریستی اخیر علیه مسجد النبی را یک معتاد مواد مخدر اعلام کرد و عامل کشتار نیس نیز سابقه ارتکاب جرایمی همچون دزدی و خشونت داشته است، کما اینکه نیروهای امنیتی تونس نیز سه روزپیش یک زن را که برای اجرای عملیات انتحاری در نزدیک بانک مرکزی در قلب پایتخت این کشور آماده شده بود دستگیر کردند.

«احمد الحلقی»، کارشناس مسائل گروه‌های تروریستی مقیم لندن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاتر منطقه‌ای فارس تاکید کرد: شکست‌ها و ضربات دردناکی که داعش طی مدت اخیر متحمل شده، خشک شدن منابع مالی و محدود شدن جغرافیای تحت سیطره تروریست‌ها درعراق عواملی است که در کاهش محبوبیت و جذب عناصر جدید داعش تاثیر زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه داعش از اصول و ارزش‌های اسلامی بویی نبرده و با خوی وحشی‌گری خود قدرت نمایی می‌کند، گفت:ورشکستی تروریست‌ها در عراق کارشان را به جایی رسانده که برای حملات انتحاری خود به معتادین به مواد مخدر و غیره متوسل شده است.

این کارشناس امنیتی افزود: اینکه داعش بخواهد مسلمانان را جذب خود کند کار سختی است از همین رو به افراد دارای سوء سابقه و مجرمین روی می‌آورد همان گونه که پیش از این در عملیات‌های انتحاری معلولین ذهنی را به خدمت می‌گرفت.

الحلقی گفت: مدارس تروریستی داعش در عربستان است که با جذب این نسل جدید مجرمین، و آموزش عقاید وهابی و شستشوی مغزی کشته شدن در عملیات انتحاری را تنها راه پاک شدن آنها از جنایاتشان و رفتن به بهشت معرفی می کنند

وی راه مقابله با مشکل پیوستن مجرمین به صفوف داعش را امنیتی و فرهنگی خواند و گفت: این عناصر تروریستی مظنون یا تحت پیگرد نیستند اما به دلیل تجربه جنایی و سابقه ارتکاب اقدامات غیرانسانی حملات تروریستی آنها خونبارتر خواهد بود بنابراین جامعه و شهروندان نقش زیادی در شناسایی این گونه افراد دارند.

وی گفتمان های دینی و برگزاری سمینارهای فکری و فرهنگی در کنار تشدید تدابیر امنیتی را راه مقابله با حملات تروریستی داعش خواند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:40

به گزارش “داعش نیوز” , محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش از انهدام یک تیم خرابکار در این شهرستان خبر داد، اظهار داشت:این گروه با امکانات پیشرفته در نزدیکی محل هدف با کندن و حفر یک تونل از داخل یک منزل مسکونی در عمق ۲۰ متری زمین و حرکت ۳۰ متر در طول قصد عملیات خرابکارانه در ۲ هدف مهم امنیتی و نظامی داشتند که با هوشیاری نیرو های امنیتی قبل از اجرای نقشه شومشان دستگیر شدند.

وی گفت: در این رابطه ۱۰ نفر از عوامل خرابکار و وابسته بیگانه دستگیر شدند. وی گفت: این افراد در اعتراف اولیه تخریب مراکز امنیتی و انتظامی را از اهداف خود عنوان کرده اند.

وی از اقدامات دولت و نیروهای خدمتگزار در شورای تامین شهرستان برای حفظ و کمک به ثبات امنیت در منطقه قدردانی کرد و افزود: الحمدلله شرایط برای فعالیت اشرار و گروهک های معاند در خاش فراهم نبوده و نیست و سخت ترین ضربه را در این منطقه دیده اند.

در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ نفر همچنین یک عدد ریموت، یک دستگاه گوشی تلفن، کپسول اکسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، گالن های ۶۰ و ۷۰ لیتری، ماسک، لباس کار، دستگاه پیکور و سرکه برای خنثی کردن گاز موجود در زیر زمین کشف و ضبط شده است.

منزل مسكونی كه در آن تیم خرابكاری و عناصر بیگانه قصد خرابكاری داشتند متعلق به فردی با هویت “ب-ر” بوده كه قریب به ۳ سال خالی از سكنه است و در اتاق “هال” این منزل چاهی به عمق حدود ۱۰ متر به صورت عمیق حفر شده كه در كف چاه تونلهایی به سه سمت مختلف شرق، غرب و جنوب منزل فوق و به مسافت حدود ۲ متر، ۳۷ متر و ۱۰ متر حفر شده بود كه با توجه نزدیكی منزل فوق به مقرهای نظامی حفر چاه های فوق با هدف اقدامات خرابكارانه و تخریبی در مقرهای نظامی بوده است كه با هوشیاری به موقع دستگاه های امنیتی از این اقدام جلوگیری شد.

همچنین لیدر اصلی این جریانات شخصی با هویت “ر” بوده است و در این عملیات یك عدد ریموت، یك دستگاه گوشی، كپسول اكسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، دبه های ۶۰ و ۷۰ لیتری، ماسك، لباس كار، دستگاه پیكور و سركه جهت خنثی كردن گاز موجود در زیر زمین كشف و ضبط شده است.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 206 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:20

به گزارش “داعش نیوز”  فرمانده کل سپاه پاسداران با تقدیر و تشکر از تمامی نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشور به‌ویژه فرماندهان نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: امروزه هر فردی که به خاک ایران وارد می‌شود، “امنیت” را به‌عنوان مهم‌ترین مقوله موجود در کشور می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در بحث امنیتی ادعاهایی داشتند، درحال حاضر با بدترین شرایط امنیتی در کشورهای خود مواجه هستند، در صورتی که ایران اسلامی با حضور در منطقه‌ای ناامن، توانسته امنیت خود را به‌صورت کامل تأمین کند.

سرلشکر جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: شهیدانی که پس از جنگ در جبهه‌های مختلف جان عزیز خود را تقدیم اسلام کردند و روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، ایثار و یاری دین خدا را زنده نگه داشتند، سبب حلول برکات الهی، جلب نصرت‌های الهی و توجه به خداوند به این انقلاب شدند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران تأکید کرد: امیدواریم ما قدرشناس خون شهیدان باشیم و بدانیم که همان‌هایی که شهید می‌شوند و یا در بخش دفاعی و امنیتی و یا در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مجاهدت می‌کنند، همه به‌دنبال یک هدف هستیم و آن اعتلای کلمه الله، اسلام و دین خداوند است.

وی تصریح کرد: باید در این راه با شناختی دقیق، وظایف انقلابی و الهی خود را به درستی عمل کنیم و بدانیم همه به‌دنبال تحقق یک هدف هستیم؛ شهیدان با اهدای جان به‌دنبال تحقق این هدف هستند و سایر افراد نیز با انجام فعالیت‌های دیگر به‌دنبال گسترش دین خدا، توسعه و انتشار انقلاب اسلامی هستند.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: امروز شهادت نصیب آنهایی می‌شود که خداوند آن‌ها را انتخاب می‌کند و ما نیز که از این نعمت بی‌بهره هستیم، باید بمانیم و در راه خداوند بی‌منت و به صورت واقعی تلاش کنیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ماندن در راه انقلاب شاید از شهادت نیز سخت‌تر باشد گفت: یکی از ابعاد گسترده ماندن در راه انقلاب، زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
سرلشکر محمدعلی جعفری در ادامه گفت: آماده هستیم که دشمن را در کف خلیج‌فارس دفن کنیم.

وی با اشاره به اهداف و عوامل خارجی برای تضعیف سپاه پاسداران گفت: دشمن، آمریکایی‌ها و مخالفان داخلی به دنبال این هستند تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را استحاله کرده و حرکت انقلاب را در کشور کند کنند، از این رو در تلاشند سپاه را که پرچم‌دار حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی است را با فعالیت‌های خود تضعیف کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به آمادگی قابل وصف نیروهای سپاه در سراسر کشور تأکید کرد: آمادگی و روحیه تمامی کارکنان سپاه در کشور به‌گونه‌ای است که از اهداف خود دست نخواهند کشید و همواره به توسعه و نشر انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد.

سرلشکر جعفری افزود: امروزه با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات کشورهای همسایه مردم باید بیشتر قدر این امنیت را بدانند و برای حفظ آن در کنار نیروهای نظامی و اطلاعاتی تلاش کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران عنوان کرد: مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است. اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده‌است.

وی در رابطه با دستگیری‌های تیم‌های تروریستی اخیر در کشور اظهار داشت: تنها برخی از نیروهایی که در کشور دستگیر شده‌اند وابسته به داعش بوده‌اند و سایر تروریست‌های دستگیری به گروه‌های ضدانقلاب تعلق داشته‌اند. داعش در زمینه اقدام و انجام عملیات‌های تروریستی در کشور هیچ قدرتی نداشته و با فعالیت‌های اطلاعاتی نیز درصدد هستیم تا جلوی این اتفاقات را بگیریم.

سرلشکر جعفری ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مردم ایران تاکید کرد: مردمی‌بودن امنیت در کشور ما یک عامل بسیار مهم است و می‌توان گفت که ما عزت، اقتدار و امنیت خود را پس از الطاف الهی مدیون مردم هستیم.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 221 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:56

کاریکاتور/ گاو داعش!

نوشته کاریکاتور/ گاو داعش! اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:00

به گزارش “داعش نیوز”  , ارتش عراق و نیروهای پلیس فدرال در ادامه پیشروی در حومه غربی شهر «الشرقاط» موفق شدند پس از حملات سنگین به داعش بر تقاطع «السکریات» که در مسیر شهر الشرقاط است به طور کامل مسلط شوند.

عملیات از غروب روز گذشته آغاز شده و تاکنون ۲۵ تن از عناصر داعش کشته یا زخمی شدند.

با پیشروی های شبانه روز گذشته نیروهای عراقی خود را به نزدیکی شهر الشرقاط، آخرین پایگاه تروریست‌های داعش در شمال استان صلاح الدین رساندند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، در سه روز گذشته تمرکز عملیات در حومه شهر الشرقاط بوده و سرعت عملیات در حومه شهر «القیاره» در جنوب استان نینوی کند شده است.

با پاکسازی پایگاه غربی شهر القیاره، تروریست های داعش در شهر الشرقاط و مناطق جنوب غربی و غرب استان کرکوک از جمله حویجه در محاصره کامل قرار گرفته‌اند.

نیروهای عراقی تلاش می کنند قبل از آغاز عملیات تروریست‌ها در حومه شهر القیاره برای شکستن محاصره، شهر الشرقاط را پاکسازی کنند.

در صورت آزادسازی الشرقاط، تروریست‌ها در جنوب استان نینوی ضربه سختی را متحمل می شوند و دایره امنیتی نیروهای عراقی در منطقه افزایش می یابد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:00

معاون سابق وزیر امور خارجه درباره اظهارات نماینده فرانسه در شورای امنیت علیه سردار سلیمانی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در موضوع تامین حداکثری امنیت ملی با هیچ طرفی تعارف ندارد.

به گزارش “داعش نیوز“، حسین امیرعبداللهیان معاون سابق وزیر امور خارجه با رد برخی تحلیل‌ها درباره تغییر در سیاست‌های منطقه‌ای وزارت خارجه با تغییر سمتش اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی اصول ثابت و روشنی در چارچوب قانون اساسی و اتکا بر مباحث کارشناسی در شورای عالی امنیت ملی دارد که در نهایت به تایید مقام معظم رهبری می‌رسد.

وی افزود:‌ دستگاه دیپلماسی ملزم است که در چارچوب این فرایند راهبردها و سیاست‌های ثابت را با روش‌هایی که متناسب با مقتضیات زمان است اجرا کند و قطعا همکارانم در دستگاه دیپلماسی آن را پیگیری می‌کنند و شخص وزیر نیز با نگاه به این اصول و با در نظرگرفتن راهبردها، سیاست‌های منطقه‌ای کشور را مدیریت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیرعبداللهیان اضافه کرد: در عین حال ممکن است در روش‌ها، افراد یا تیم‌های کارشناسی و مدیریتی کارها را با سلایق مختلف پیگیری کنند اما مهم این است که تغییری در اصول سیاست خارجی کشور وجود ندارد.

معاون سابق عربی آفریقای وزارت امور خارجه همچنین درباره موقعیت و شرایط محور مقاومت در مقایسه با جبهه صهیونیستی ـ تکفیری تاکید کرد: تردیدی نیست که در ورای تحولات سوریه و رویدادهای منطقه مثلثی متشکل از نظام سلطه با تلاش‌های آشکار و پنهان آمریکا، اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی و اقدامات عوامل تکفیری و تروریستی وجود دارد که هر یک سهمی در بی‌ثبات کردن و ایجاد خسارت بر منطقه دارند.

وی گفت: با وجود خسارات انسانی و مالی که این تحولات بر سوریه وارد کرده نظام سیاسی سوریه حفظ شده و این مثلث نتوانسته است ساختار سیاسی این کشور را تغییر دهد.

امیرعبداللهیان افزود: نباید فراموش کنیم در ابتدای بحران سوریه از حدود ۵ سال پیش بیش از ۸۱ کشور تلاش کردند نظام سیاسی سوریه را سرنگون کنند اما با وجود اقدامات تروریست‌ها و حمایت‌های آشکار و پنهان برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در نهایت شکست خوردند.

کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد: امروز شاهد بودیم که همان کشورها که از تروریسم برای پیشبرد اهداف نادرستشان در سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورهای منطقه استفاده ابزاری می‌کردند، خودشان هدف قرار گرفتند و با وجود فشارهای وارده اکنون این محور مقاومت است که برتر است.

وی افزود:‌ محور مقاومت امروز می‌تواند با اقتدار و با صدای بلند به جهانیان اعلام کند که همزمان در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری قدم برمی‌دارد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: آمریکا و برخی کشورهای منطقه به علت سیاست‌های غلط هیچ پیروزی ملموسی کسب نکرده‌اند جز اینکه خسارات فراوان بر اثر این سیاست‌ها به منطقه وارد شده است.

امنیت منطقه‌ای و جهانی در مبارزه با تروریسم مرهون فرماندهی سردار سلیمانی

امیرعبداللهیان در ادامه درباره اظهارات نماینده فرانسه در شورای امنیت علیه سردار سلیمانی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در موضوع تامین حداکثری امنیت ملی با هیچ طرفی تعارف ندارد.

وی افزود: در مقطعی که داعش تا نزدیک مرز مشترک ایران و عراق پس از سقوط موصل توسط به ظاهر داعش و در واقع عوامل امنیتی و سرویس‌های خارجی پیش آمدند، جمهوری اسلامی تصمیم گرفت از ورود تروریست‌ها به ۴۰ کیلومتری مرزهای ما در عمق خاک عراق جلوگیری کند.

امیرعبداللهیان گفت:‌ دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشورمان برای زمین‌گیر کردن عناصر تروریستی و تا دندان مسلح داعش در عمق خاک عراق اقدامات موثری با هماهنگی دولت این کشور انجام دادند و این مسئله موضوعی جدی، حیاتی و اساسی برای کشورمان است.

وی تصریح کرد: ما در چارچوب اعتقادات و قانون اساسی کشورمان، حمایت از متحدانمان در منطقه و کشورهای منطقه در مقابله با تروریسم را مدّنظر داریم و سردار سلیمانی به عنوان فردی آزاده و فرمانده‌ای عالی رتبه که دارای تجربیات ارزشمند در مبارزه با تروریست است، کمک بزرگی به مردم و دولت عراق و سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم کرده است.

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی افزود : اقدمات ما در مبارزه با تروریسم بخشی از هزینه‌های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای امنیت منطقه‌ای و جهانی است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: بازیگران منطقه‌ای و جهانی باید از جمهوری اسلامی ایران برای اینگونه ایثارگری‌ها، تلاش‌ها و پیش گامی‌ها در مبارزه با تروریسم که ضامن امنیت منطقه و جهان است قدردانی کنند نه اینکه چنین اظهارات سخیفی را مطرح کنند.

متجاوزان یمن طرفی نخواهند بست

معاون سابق عربی آفریقای وزیر امور خارجه تصریح کرد:‌ عربستان در دوره ملک سلمان به جای درایت و عقلانیت در تصمیمات، شتابزدگی و توسل به روش‌های نظامی و تحریک‌آمیز را سرلوحه کارش قرار داده است.

امیرعبداللهیان درباره بحران یمن و ادامه تجاوز نظامی عربستان گفت: از ابتدای بحران این کشور در نخستین دیداری که با عادل جبیر در حاشیه نشست همکاری نظامی در جده داشتم به صراحت گفتم تجاوز نظامی عربستان به یمن خطای راهبردی است و عربستان سودی از آن نخواهد بود.

وی افزود: تحولات بیش از یک و نیم سال گذشته اثبات کرد که یمن راهکار نظامی ندارد و حاکمان عربستان نتیجه‌ای از این تجاوز نمی‌برند جز آنکه سبب کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع و نیز ویران کردن زیرساخت‌های این کشور شدند.

امیرعبداللهیان گفت : متاسفیم و عجیب است که یکی از ثروتمندترین کشورهای اسلامی به یکی از فقیر ترین کشورهای جهان اسلام این چنین تجاوز می کند در حالیکه در قبال تجاوز روزانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین یا سکوت می کند و یا با دستگاه امنیتی این رژیم جعلی به طور پنهان همکاری دارد.

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی افزود : یمن صرفا راهکار سیاسی دارد و عربستان باید خطای راهبردی خود را متوقف کند ؛ عربستان نباید آتش بس را که همواره مدنظر طرفهای مختلف بوده است ، نقض کند .

وی گفت :‌گروه های مختلف یمنی نیز قطعا به آتش بس پایبند خواهند بود به شرط آنکه عربستان خطای راهبردی اش را تکرار نکند .

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد :گفتگوهای سیاسی مرتبط با یمن در کویت در سایه رفتار درست عربستان و نه اقدامات تحریک آمیز به نتیجه برسد ؛ بحران یمن با مشارکت تمام گروه های سیاسی این کشور و به دور از مداخلات بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای حل و فصل خواهد شد .
معاون پیشین عربی آفریقای وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تجدید نظر عربستان در سیاست های خصمانه اش در قبال یمن تصریح کرد : عربستان در دوره ملک سلمان نشان داده است که به جای درایت و عقلانیت توسل به روش های نظامی را مبنای کارش قرار داده است و تا این رفتار اصلاح نشود امنیت منطقه و حتی امنیت عربستان با چالش مواجه است .

وی همچنین با تبیین رویدادهای بحرین به ویژه اقدام دولت این کشور در سلب تابعیت رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت : آیت الله شیخ عیسی قاسم یکی از معتدل ترین رهبران نهضت اسلامی در بحرین به شمار می رود ؛ جمعیت سیاسی الوفاق در میان گروه های سیاسی این کشور دموکرات ترین تشکل سیاسی محسوب می شود .

امیرعبداللهیان افزود :‌ بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و نقض تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم از رفتارهای بسیار متعارض است .

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد : سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم درحالیست که اصالت و قدمت وی در بحرین بیش از اصالت و قدمت شیخ حمد پادشاه بحرین است .

وی گفت : البته کاملا واضح است که بخشی ازتصمیمات سران بحرین متاثر از تحمیل عربستان و بخشی متاثر از بازیگران خارجی است.

امیرعبداللهیان افزود : ما همواره به پادشاه بحرین توصیه و نصیحت کردیم که با ملت خودش آشتی کند و به جای اتکا به بیگانگان با اتکا به مردم گفتگوهای ملی و وفاق حاصل شود که این روش به خروج بحرین از بحران کمک می کند .

وی گفت : متاسفانه حاکمان بحرین در خطایی که در موضوع آیت الله شیخ عیسی قاسم مرتکب شدند نشان دادند که روش ناکارآمد توسل به زور را بر گفتگو ،دموکراسی و احقاق حقوق ملت ترجیح داده اند . طبیعی است تبعات سنگینی را نیز بابت این خطا تحمل می کنند .

معاون پیشین وزیر امور خارجه تصریح کرد : اگر سیاست های پلیسی امنیتی حاکمان بحرین ادامه یابد ، بازخوردهای خاص و منفی خود را خواهد داشت که پیشگیری از آن به عقلانیت حاکمان این کشور در اصلاح مسیر خطای گذشته و آشتی با ملتشان بستگی دارد .

آمریکا در حال مدیریت کردن دائم در عراق است

معاون سابق عربی و افریقای وزیر امور خارجه گفت: امریکا در حال مدیریت کردن داعش در عراق است و نه سرکوب آن.

امیرعبداللهیان با تبیین سیاست های جدید امریکا در عراق افزود: عراق رهبران فهیمی دارد که در مقاطع مختلف برای خروج این کشور از بحران تصمیمات خوبی اتخاذ می کنند.

وی اضافه کرد:‌ این کشور مداخله گران خارجی بسیاری نیز دارد به ویژه امریکا که همواره تلاش می کند حضورش را در عراق تحکیم کند. یک روز به بهانه مبارزه باتروریزم، روز دیگر به بهانه امنیت در فرودگاه و معابر و اکنون با توجیه مبارزه با داعش.

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی گفت: آنچه مسلم است امریکایی‌ها در مسیر کمک به ثبات و امنیت عراق در سال های اخیر اقدام موثر و کارآمدی نکردند.

امیرعبداللهیان افزود: فراموش نکنیم که امریکا عراق را اشغال کرد، حضور طولانی در این کشور داشت ، بیش از ۱۴۰ هزار نیروی نظامی در آنجا مستقر کرد و فضای این کشور در اختیارش بود اما اگر رهبران سیاسی و نقش مرجعیت در این کشور نبود هیچ یک از اقدامات امریکا کمکی به برقراری ثبات و امنیت نمی کرد .

وی همچنین در خصوص موقعیت محور مقاومت در منطقه به ویژه در لبنان و فلسطین گفت: مقاومت اکنون در بهترین وضع خود قرار دارد .

امیرعبداللهیان افزود: حزب الله لبنان و شخص آقای سیدحسن نصرالله به عنوان رهبر برجسته مقاومت و حزب الله به عنوان تشکیلات مهم سیاسی در لبنان که در مسیر مبارزه با صهیونیست ها اقدامات موثری انجام دادند اکنون در سوریه نیز در مبارزه با تروریسم نقش بسیار موثری دارند.

وی گفت : نقش حزب الله لبنان در کمک به مردم ، ارتش و دولت سوریه برای مبارزه باتروریسم در چارچوب امنیت این کشور ، لبنان و منطقه بسیار کلیدی است که در این زمینه شهدای بسیاری نیز تقدیم کرده اند و اکنون هم در بهترین وضع و جایگاه قرار دارند .

معاون پیشین وزیر امور خارجه افزود: مقاومت در فلسطین نیز همواره مدنظر جمهوری اسلامی ایران بوده است و ما با صدای بلند اعلام کرده ایم از مقاومت در منطقه اعم از فلسطین و لبنان حمایت می کنیم و معتقدیم با توجه به سیاست های غلط و جاهلانه رژیم صهیونیستی تقویت مقاومت می تواند امنیت این دو کشور و منطقه را تامین کند.

امیرعبداللهیان گفت: متاسفانه در سال های اخیر به ویژه ماه های اخیر روابط پنهانی میان برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی ایجاد شده که آنقدر ابعادش گسترده است که گاهی مقامات رژیم جعلی صهیونیستی در مصاحبه هایشان به آن اشاره می کنند .

وی افزود : متاسفانه کشورهای عربی که از آنها در این خصوص نام برده می شود در مسیر تکذیب این اظهارات نیز برنمی‌آیند که امیدواریم این اخبار نادرست باشد.

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: متاسفیم که در جهان عرب اولویت اصلی از فلسطین به سمت بحران ساختگی همچون سوریه هدایت شده است که سود آن نصیب رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و زیانش متوجه کشورهای اسلامی و عربی منطقه می شود.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:00

به گزارش “داعش نیوز” , جنگنده بمب افکن های ارتش آمریکا شب گذشته با بمباران محلات مسکونی شهر منبج تحت سیطره گروه تروریستی تکفیری داعش یکصد غیر نظامی سوری را قتل عام کرده اند.

بنابر این گزارش، در این بمباران محلات مسکونی بخش شمالی منبج هدف “بمباران فرشی” هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش قرار گرفته و بطور کامل نابود شده است. بیش از ۸۵ تن از کشته های این حملات زنان و کودکان و افراد سالخورده ای بودند که پیش از تکمیل محاصره شهر منبج از سوی شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت آمریکا موفق به خروج از آن نشده بودند. منبج طی دو ماه گذشته در محاصره کامل قرار داشته و حملات شبه نظامیان برای سیطره بر آن با مقاومت شدید داعش همراه شده است. این شهر از سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش درآمده است.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:17

به گزارش “داعش نیوز” , نیروهای امنیتی اندونزی روز گذشته با حمله به یک ساختمان مسکونی در حاشیه شهر جاکارتا پایتخت این کشور نماینده گروه تروریستی تکفیری بین المللی داعش را به هلاکت رساندند.

بنابر این گزارش، “ابوورده سانتوسو” چند ماه پیش با انتشار یک ویدئو از بیعت با داعش و ابوبکر البغدادی رهبر این گروه خبر داده بود. نیروهای امنیتی اندونزی در حمله به مقر وی مقادیری سلاح، مهمات و اسناد اداری ارتباط سانتوسو با گروه تروریستی تکفیری داعش را کشف و ضبط کرده اند. لازم به ذکر است که از زمان تاسیس داعش در سال ۲۰۱۴ این گروه اقدام به ایجاد یگان های شبه نظامی از کشورهای مختلف مانند مالزی، فیلیپین، اندونزی، بوسنی و هرزگوین، چچن، ترکیه، اروپا و آمریکا کرده و آنها را تحت آموزشهای ویژه نظامی و تروریستی قرار داده است. این اقدام با هدف گسترش بحران از کشورهای عراق و سوریه به سایر مناطق مورد نظر صورت گرفته است.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:17

به گزارش “داعش نیوز” , دهها نفر از نیروهای داعش، در صحرای نزدیک مرز سوریه در غرب استان الانبار عراق تلاش کردند وارد شهر الرطبه شوند.

نیروهای داعش با چهار خودروی انتحاری عملیات خود را در حومه شهر «الرطبه» با هدف اشغال مجدد این شهر آغاز کردند.

داعش در ساعت اولیه توانست خود را به شهر نزدیک کند اما با رسیدن نیروهای تیپ ۱۸ پلیس «فدرال»، نیروهای اهل سنت منطقه و نیروهای مرزبانی، پیشروی آن را متوقف کرد و نیروهای عراقی توانستند با منهدم کردن هر چهار خودروی انتحاری و کشتن تعدادی انتحاری و چند تن از عناصر داعش، آن را مجبور به فرار از منطقه به طرف بیابان‌های غربی شهر الرطبه کند.

شهر مهم الرطبه در غرب عراق در نزدیکی مرز سوریه و گذرگاه «الولید» و همچنین ۶۰ کیلومتری مرز اردن و عربستان واقع شده و محل اتصال مناطق غربی شهر «الرمادی» به مناطق جنوب غربی استان مانند گذرگاه الولید محسوب است.

تروریست‌های داعش از این شهر به عنوان نقطه ارتباطی گذرگاه «القائم» با مناطق جنوبی استان الانبار استفاده می‌کردند.

الرطبه، دو ماه قبل توسط نیروهای عراقی در عملیاتی مشترک بین گروه‌های مختلف این شهر آزاد و پاکسازی شد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:06

جونی ارنست در اظهارات خود مدعی شد داعش در سراسر آمریکا حضور دارد.

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از «هیل»، سناتور جونی ارنست دوشنبه شب در اظهاراتی جسورانه اعلام کرد عناصر گروه تروریستی داعش در هر ۵۰ ایالت آمریکا حضور دارند.

ارنست، که نامش در فهرست نامزدهای احتمالی برای پست معاونت ترامپ حضور داشت، در گردهمایی ملی جمهوری خواهان در کلیولند، اوباما و هیلاری کلینتون را به دلیل ضعف در مبارزه با گروه های تروریستی به شدت مورد انتقاد قرار داد. وی در اظهاراتش گفت: «در واقع، براساس یافته های اف‌بی‌آی، داعش در تمام ایالت های آمریکا فعال است. عناصر گروه تروریستی داعش در هر ۵۰ ایالت آمریکا حضور دارند. آنها از هر وسیله ای، از بمب و اسلحه های کمری گرفته تا چاقو و کامیون، استفاده خواهند کرد تا مردم بی گناه را بکشند.»

اوایل سال جاری میلادی جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، اعلام کرد این سازمان در حال انجام تحقیقات درخصوص افراد وابسته به داعش است. وی در ماه فوریه (۲۹ روز منتهی به ۱۱ اسفند ۹۴) اظهار کرد: «ما در حال انجام تحقیقات در تمامی ایالات آمریکا هستیم. خطر داعش تنها متوجه نیویورک یا واشینگتن نیست.»

رئیس اف‌بی‌آی گفت پیام ها و ویدئوهای داعش ممکن است بر اذهان برخی افراد تاثیرات بدی بگذارد. این افراد با انحراف فکری به طرز وحشیانه ای به مردم بی گناه حمله می کنند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:06

یک محموله مواد منفجره توسط نیروهای اطلاعات سپاه ثارالله سیستان و کرمان، در کرمان کشف و ضبط شد.

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان، در یک عملیات مشترک توسط مراکز اطلاعاتی سپاه ثارالله کرمان و سیستان و بلوچستان یک محموله مواد منفجره، تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان کشف و ضبط شد.

این نوع مواد توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌های تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:06

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که اعضای ائتلاف ضد داعش در صدد تسریع روند ریشه کن کردن تروریسم هستند.

به گزارش “داعش نیوز” ، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در صفحه خود در پایگاه اجتماعی “توییتر” نوشت: ما در مرحله آتی بر راه‌های مبارزه با شبکه داعش و توقف تبلیغات و حمایت مالی از این گروه و پیوستن تروریست‌های خارجی به آن تلاش خواهیم کرد.

آمریکا از اوت ۲۰۱۴ ائتلافی را برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه به راه انداخت اما این ائتلاف در توقف پیشروی داعش شکست خورد. این در حالی است که حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه تأثیر بیشتری در مقابله با تروریسم داشته است.

کری گفت: برخی وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش این هفته در واشنگتن برای هماهنگی در خصوص مرحله آتی جنگ بدون هیچ گونه تناقضی در روند تلاش‌ها گردهم خواهند آمد.

به رغم اینکه خطر تروریسم اکنون تمامی کشورهای جهان را تهدید می‌کند اما کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه از هماهنگی با ارتش سوریه برای مقابله داعش سر باز می‌زنند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:37

روزنامۀ ایندیپندنت انگلیس در مقاله ای با نقل ماجرای سوختن یک دختر عراقی که توسط داعش، آخرین خواستۀ او از مادرش را پیش از مرگ منتشر کرد.

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از ساعت ۲۴، روزنامۀ ایندیپندنت در مقاله ای به قلم “ژاکلین اسحاق”، فعال حقوق بشر، نوشت عناصر گروه تروریستی داعش خانه یک دختر مسیحی در موصل را به آتش کشیدند که در اثر آن وی که به همراه مادرش دچار سوختگی شده بود، جانش را از دست داد؛ علت این اقدام داعش تاخیر خانوادۀ دختر در پرداخت جزیه عنوان شده است.

مادر این دختر گفت که عناصر داعش به خانه اش در شهر موصل واقع در شمال عراق آمدند و از او خواستند که یا جزیه پرداخت کند یا آنکه خانه را ترک کند. او با پرداخت جزیه موافقت کرد و از آنها خواست تا چند ثانیه به وی مهلت دهند. در حالی که دختر ۱۲ ساله اش در خانه در حال حمام گرفتن بود، داعشی ها به سرعت خانه را با افرادی که در آن بودند، به آتش کشیدند.

وی افزود که علی رغم شعله های آتش توانست همراه دخترش از آتش بگریزد و سعی کرد تا دخترش را نجات دهد اما به دلیل سوختگی شدید دخترش، او قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

مادر این دختر گفت آخرین درخواست دخترش در واپسین لحظات زندگی اش این بود که مادرش عناصر داعش را ببخشد . او به مادرش گفت : “مادر آنها را ببخش .”
شایان ذکر است گروه تروریستی داعش دومین شهر بزرگ عراق را در تابستان سال ۲۹۱۴ به اشغال خود درآورد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:56

به گزارش “داعش نیوز” , یک منبع کُرد برخی از بندهای تفاهمنامه اخیر بین وزارت دفاع آمریکا و وزارت پیشمرگه کردستان عراق را افشا و تأکید کرد که مقرر شده تا آمریکایی‌ها ۵ پایگاه نظامی آمریکایی در کردستان عراق، دایر کنند.

این منبع کرد که خواست نامش فاش نشود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری المعلومه عراق، گفت: یکی از پایگاهها در منطقه «اتروش»، ۳ پایگاه در منطقه «الحریر»، یک پایگاه بزرگ در «اربیل»، و یک پایگاه بزرگ دیگر در «دهوک» ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق این تفاهمنامه، آمریکایی‌ها به مدت ۱۰ سال باید حقوق نیروهای پیشمرگه را بپردازند و همراه با آن، به آموزش‌ و تجهیز آن‌ها اقدام کنند.

در پی سفر «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا به عراق در ۱۲ جولای گذشته، تفاهمنامه امنیتی بین آمریکا و کردستان عراق با حضور معاون وزیر دفاع آمریکا و وزیر پیشمرگه کردستان، امضا شد که طبق آن آمریکا باید به آموزش و تجهیز نیروهای پیشمرگه در قبال امتیازات اعلام نشده بپردازد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:56

خیلی از هواداران پرسپولیس نگران هستند که با حضور طارمی در این تیم، آن هم در شرایطی که قرارداد خود را با ریزه اسپور فسخ نکرده است، برای باشگاه شان دردسر درست شود. حتی شایعاتی به راه افتاده مبنی بر اینکه فیفا نتایج بازی هایی را که طارمی در آنها به میدان رفته، به نفع رقیبان عوض می کند. عبدالصمد ابراهیمی وکیل طارمی به این شایعه واکنش نشان می دهد و می گوید: «مکرر در مورد وضعیت قرارداد مهدی و باشگاه ترکیه ای می پرسید.مشکلی در این خصوص وجود ندارد و طارمی هم قرارداد دوساله بی قید و شرط دارد و انشاالله به صلاحدید کادر فنی از هفته اول می تواند بازی کند. :فکر خود را را به این مسائل حاشیه ای معطوف نکنید.به یاری خدا همه چیز ختم به خیر می شود.خسارت سیزده میلیاردی هم نمی دانم از کجا آمده است ولی اگه یک نفر به خودم سیزده میلیون بدهد حاضرم مهدی را تسلیم داعش کنم. ضمنا این موضوع هیچ ربطی به باشگاه پرسپولیس نداردکه بخواهند بازیهایش را سه هیچ یا شش هیچ کنند.»

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:56

داعش نیوزآمریکا ۵ پایگاه نظامی در کردستان عراق دایر می‌کندآخرین خواسته دختری که داعش او را سوزاند

http://daesh-news.com | اخبار داعش | جنایات داعش | فیلم داعش Mon, 18 Jul 2016 20:37:30 +0000 fa-IR hourly 1 http://wordpress.org/?v=4.3.1 http://daesh-news.com/32877/%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%db%b5-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%af.html http://daesh-news.com/32877/%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%db%b5-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%af.html#Idea Mon, 18 Jul 2016 20:37:30 +0000 http://daesh-news.com/?p=32877 به گزارش “داعش نیوز” , یک منبع کُرد برخی از بندهای تفاهمنامه اخیر بین وزارت دفاع آمریکا و وزارت پیشمرگه کردستان عراق را افشا و تأکید کرد که مقرر شده تا آمریکایی‌ها ۵ پایگاه نظامی آمریکایی در کردستان عراق، دایر کنند. این منبع کرد که خواست نامش فاش نشود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری المعلومه عراق، […]

نوشته آمریکا ۵ پایگاه نظامی در کردستان عراق دایر می‌کند اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

]]> آمریکا 5 پایگاه نظامی در کردستان عراق دایر می‌کند

به گزارش “داعش نیوز” , یک منبع کُرد برخی از بندهای تفاهمنامه اخیر بین وزارت دفاع آمریکا و وزارت پیشمرگه کردستان عراق را افشا و تأکید کرد که مقرر شده تا آمریکایی‌ها ۵ پایگاه نظامی آمریکایی در کردستان عراق، دایر کنند.

این منبع کرد که خواست نامش فاش نشود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری المعلومه عراق، گفت: یکی از پایگاهها در منطقه «اتروش»، ۳ پایگاه در منطقه «الحریر»، یک پایگاه بزرگ در «اربیل»، و یک پایگاه بزرگ دیگر در «دهوک» ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق این تفاهمنامه، آمریکایی‌ها به مدت ۱۰ سال باید حقوق نیروهای پیشمرگه را بپردازند و همراه با آن، به آموزش‌ و تجهیز آن‌ها اقدام کنند.

در پی سفر «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا به عراق در ۱۲ جولای گذشته، تفاهمنامه امنیتی بین آمریکا و کردستان عراق با حضور معاون وزیر دفاع آمریکا و وزیر پیشمرگه کردستان، امضا شد که طبق آن آمریکا باید به آموزش و تجهیز نیروهای پیشمرگه در قبال امتیازات اعلام نشده بپردازد.

نوشته آمریکا ۵ پایگاه نظامی در کردستان عراق دایر می‌کند اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

]]> http://daesh-news.com/32877/%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%db%b5-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%af.html/feed 0 http://daesh-news.com/32875/%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b4-%d8%a7%d9%88-%d8%b1%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%af.html http://daesh-news.com/32875/%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b4-%d8%a7%d9%88-%d8%b1%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%af.html#Idea Mon, 18 Jul 2016 20:33:20 +0000 http://daesh-news.com/?p=32875 روزنامۀ ایندیپندنت انگلیس در مقاله ای با نقل ماجرای سوختن یک دختر عراقی که توسط داعش، آخرین خواستۀ او از مادرش را پیش از مرگ منتشر کرد. به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از ساعت ۲۴، روزنامۀ ایندیپندنت در مقاله ای به قلم “ژاکلین اسحاق”، فعال حقوق بشر، نوشت عناصر گروه تروریستی داعش خانه یک […]

نوشته آخرین خواسته دختری که داعش او را سوزاند اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

]]>

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 3:52

به گزارش “داعش نیوز” , شاهدان عینی در شهر “کوبانی”، واقع در شمال شهر “حلب”، از نفوذ داعش به مناطق اطراف این شهر در روز شنبه خبر دادند.

به گفته این شاهدان و فعالان رسانه ای، عناصر “گروه تروریستی تکفیری داعش” پس از ورود به این شهر، دهها تن از شهروندان کُرد را بدون هیچ اتهامی قتل عام نمودند.

گروهی از تروریستی های تکفیری به صورت پنهانی با عبور از سد مراکز ایست و بازرسی یگان های پیشمرگه کُرد مسقر در منطقه، وارد روستای “سایکول”، در نزدیکی شهر “سرین” در مناطق جنوبی “کوبانی” شدند و سپس به طرز وحشیانه ای دهها تن از مردم این روستا را که اغلب کودکان و زنان بودند، قتل عام نمودند.

یکی از شاهدان عینی به رسانه ها اینچنین گفت: پس از قتل عام فجیعی که تروریست های داعش مرتکب شدند و اطلاع نیروهای پیشمرگه از نفوذ عناصر داعش، درگیری میان نیروهای پیشمرگه کُرد و عناصر نفوذی داعش درگرفت و طی این درگیری ۶ تن از تروریست های به هلاکت رسیده و چند تن نیز دستگیر شدند و ما بقی توانستند از مهلکه فرار کنند.

این شاهد عینی سپس افزود: مردم روستا با مشاهده ابدان دوستان خود در گوشه و کنار روستا که همگی توسط عناصر داعش سر بُریده شده بودند، در شوک فرو رفتند.

یکی از افسران ارشد کُرد در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: بیشتر قربانیان این حمله را کودکان کُرد تشکیل می دادند که به دلیل عدم توانایی در مقابله با داعش، توسط این تروریست ها ربوده شده و قتل عام شده بودند.

این افسر بلند پایه کُرد دلیل موفقیت داعش در نفوذ به روستای سایکول را، ضعف وضعیت امنیتی کوبانی و مناطق اطراف آن عنوان کرد که این ضعف ناشی از حضور گسترده نیروهای پیشمرگه کُرد در “منجیب” برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش، است.

گفتنی است از حدود یک سال پیش که کوبانی به دست نیروهای سوری و پیشمرگه آزاد شده است، مناطق اطراف این شهر شاهد حملات چندباره عناصر داعش بوده اند که در این حملات، تعداد زیادی از شهروندان کُرد سوری جان خود را از دست داده اند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 14:44

به گزارش “داعش نیوز” , نیروهای امنیتی عراق روز گذشته یکی از افسران ارشد ارتش صدام را در استان الانبار واقع در غرب این کشور شناسایی و دستگیر کردند.

بنابر این گزارش، فرد بازداشتی “طالب سلمان” نام دارد که دارای درجه سرتیپی در گارد ویژه ریاست جمهوری ارتش صدام بوده است. وی از سال ۲۰۰۳ به اتهام مشارکت در جنایت علیه مردم کشورش در جریان کشتار شهروندان کرد و شیعه عراقی تحت تعقیب قوه قضائیه عراق قرار داشته و فراری بود. تصاویر منتشر شده از لحظه دستگیری این افسر ارشد بعثی حکایت از پنهان شدن وی در مخفیگاهی زیر زمینی در حاشیه شمالی شهر رمادی مرکز استان الانبار عراق حکایت دارد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 6:31